Managed Services

Managed Services, voor wie is dat interessant?

Een goed werkende ICT-omgeving is cruciaal voor de continuïteit van uw bedrijfsvoering. De term Managed Services staat in de basis voor ontzorgen. U geeft daarbij het ICT-beheer voor een deel of volledig uit handen aan een ICT-dienstverlener. NLcom heeft al ruim 20 jaar ervaring met het beheren van de ICT-omgeving van haar klanten. Monitoring en remote beheer zijn daarbij altijd belangrijke pijlers geweest. We zijn continu bezig met het optimaliseren en zo veel mogelijk automatiseren van onze processen. Met NLcom Managed Services maken we nu een automatiseringsslag op gebied van serverbeheer én werkplekbeheer. Alle standaard beheertaken (zoals updaten, patchen, back-uppen, antivirus updates) worden uitgevoerd en gemonitord door een geautomatiseerd- en gemanaged systeem. Hiermee worden veel arbeidsintensieve taken geautomatiseerd en hoeft alleen nog ingegrepen te worden wanneer uit de monitoring blijkt dat bepaalde taken niet zijn uitgevoerd.

Updates & Patching

Het regelmatig updaten van systemen en applicaties is tegenwoordig een must om beveiligd te zijn tegen hackers, ransomware en virussen. Dat kunnen zeer arbeidsintensieve processen zijn die vaak buiten werktijden moeten plaatsvinden. Met NLcom Managed Services kunnen op alle Windows gebaseerde systemen updates en patches geautomatiseerd en gepland uitgevoerd worden, dit geldt zowel voor werkplekken als servers. De geplande werkzaamheden worden vooraf gedefinieerd en afgestemd. Belangrijke Windows updates kunnen eventueel handmatig direct gepusht worden wanneer dat noodzakelijk is. Naast de standaard Windows patching is het ook mogelijk een groot aantal Third Party applicaties te patchen. We komen niet fysiek op locatie om op “update” te klikken maar voeren op afstand vaker, slimmer en efficiëntere updates door, daarmee bent u beter beveiligd.

Monitoring & Scripting

Naast de standaard beheertaken is het ook mogelijk geautomatiseerde taken uit te voeren op de systemen. Met behulp van scripting kunnen diverse taken geautomatiseerd achter elkaar uitgevoerd worden. Scripts kunnen op geplande tijden uitgevoerd worden zodat gebruikers daar geen hinder van ondervinden. Wanneer variabelen buiten de marges vallen krijgen we hier een melding van waarop we actie ondernemen. Een voorbeeld van een dergelijke monitoring en scripting is het legen van de prullenbak, temp- en cachingdirectories wanneer een harddisk dreigt vol te lopen. Na de opschoonactie zal de vrije ruimte op de schijf weer toenemen en de melding verdwijnen.

Voordelen in een notendop

  • Performance optimalisatie
  • Verbetering van de uptime
  • Minder kosten achteraf
  • Meer controle op de ICT-omgeving

Geautomatiseerd versus de mens

Door zoveel mogelijk standaardprocedures te automatiseren hebben we meer tijd om actief met u mee te denken over verbeteringen en toevoegingen aan uw ICT-omgeving. Proactief ICT-beheer voor een vast bedrag per maand, zonder het risico van extra kosten.  Automatiseren houdt echter niet in dat de techniek centraal staat. De mens, de klant, staat centraal en onze Managed Services geven ons de mogelijkheid om daar ook de focus te leggen. We gaan niet pas aan de slag wanneer het misgaat, maar juist proactief om problemen te voorkomen. Onze manier van werken is op basis van drie essentiele kernwaarden: competent, authentiek en transparant. Samen met onze klant zijn we continu op zoek naar verbeteringen. Daarbij doen we net iets meer dan onze klant van ons verwachten.

Pakketten

Binnen NLcom Managed Services is er keuze uit onderstaande pakketten. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

Workstation

Managed Anti-virus

Managed Patch Workstation

Proactive Workstation

  • Anti-Virus
  • Anti-Malware
  • Threat Intelligence for Cybersecurity
  • Optional: DNS Protection
  • Anti-Virus
  • Anti-Malware
  • Threat Intelligence for Cybersecurity
  • Optional: DNS Protection
  • Windows Patch Management
  • 3rd Party Patch Management
  • Patch Reporting
  • Remote control utility
  • Anti-Virus
  • Anti-Malware
  • Threat Intelligence for Cybersecurity
  • Optional: DNS Protection
  • Windows Patch Management
  • 3rd Party Patch Management
  • Patch Reporting
  • Remote control utility
  • Availability Monitoring
  • Scheduled Preventative Maintenance
  • Reporting
  • End customer portal access
  • End customer remote control
  • License & Asset Management

Server

Proactive Server

Managed Server

  • Advanced Performance Monitoring
  • Key Application Maintenance
  • Windows Patch Management
  • 3rd Party Patch Management
  • Scheduled Preventative Maintenance
  • Managed Anti-virus
  • Reporting
  • End customer portal access
  • License & Asset Management
  • Advanced Performance Monitoring
  • Key Application Maintenance
  • Windows Patch Management
  • 3rd Party Patch Management
  • Scheduled Preventative Maintenance
  • Managed Anti-virus
  • Reporting
  • End customer portal access
  • License & Asset Management
  • Configuration Management
  • Real Time Server Optimization
  • Unlimited support and A-changes
  • DNS Protection
  • Reporting
  • Backup Deployment & Configuration
  • Backup Performance Monitoring
  • Backup Software Updates
  • Scheduled Backup Jobs
  • Max. 500GB source data
  • Optional: Local Speed Vault

Backup

Managed Backup Workstation

Managed Backup Server 500GB

  • Backup Deployment & Configuration
  • Backup Performance Monitoring
  • Backup Software Updates
  • Scheduled Backup Jobs
  • Max. 100GB source data
  • Backup Deployment & Configuration
  • Backup Performance Monitoring
  • Backup Software Updates
  • Scheduled Backup Jobs
  • Max. 500GB source data
  • Optional: Local Speed Vault