Financieel administratief medewerker


Wij zoeken jou!

Wij zijn per direct op zoek naar een enthousiaste en meedenkende financieel-administratief medewerker (M/V) met een aantal jaren werkervaring in een financiële functie. Jij voelt je als een vis in het water op de financiële administratie van een organisatie. Als financieel-administratief medewerker werk je in een informeel en gezellig team. Je bent een fijne collega met een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Werk je secuur? En houd je van cijfers en een perfect kloppende administratie? Stap je op collega’s af als je iets van ze nodig hebt? Dan is deze vacature echt iets voor jou!

Dit ben jij:
Als financieel-administratief medewerker ben je dagelijks bezig met de financiële gang van zaken. Je voert de debiteuren-, crediteuren- en bankadministratie. Dit doe je in samenwerking met je andere collega’s (verkoop, inkoop, management). Je verzorgt en bewaakt de routing van de inkoopfacturen (registratie, controle, etc) en verwerkt de verkoopfacturen. Je controleert en verwerkt ontvangen bankmutaties en overige stukken in de boekhouding.

Het werk van de financieel-administratief medewerker is verantwoordelijk werk, waarvoor vakkennis vereist is. Een HBO-diploma in financiële richting (bedrijfseconomie / accountancy of verwante opleiding) vormt daarvoor je basis. Uiteraard werk je gestructureerd. Je maakt deze functie tot een succes door jouw proactieve houding, nauwkeurigheid en verantwoordelijkheidsgevoel.

In de functie van financieel-administratief medewerker heb je veel contact met de directie en draag je zorg voor de juistheid, tijdigheid en volledigheid van de financiële administratie en van de financiële rapportages. Een uitdagende rol voor een zelfstandige financieel professional die de ambitie heeft om deze functie verder te professionaliseren en die het daarnaast ook leuk vindt om uitvoerend werk te verrichten.

Kenmerken van de functie:

  • Verantwoordelijk voor het verzorgen van de gehele financiële administratie van het bedrijf;

  • Je bent het aanspreekpunt voor vragen over facturen;

  • Verwerken van inkoop- en verkoopfacturen;

  • Administratie van dienstabonnementen / subscriptions

  • Verzorgen van de salarisadministratie;

  • Voorbereiden en klaarzetten van betaalopdrachten en incasseren van vorderingen;

  • Bewaking van debiteuren en crediteuren;

  • Inboeken van periodieke posten;

  • Optimaliseren van administratieve werkmethoden en procedures;

  • Administratief assisteren van verkoop- en inkoopmedewerkers;

  • Opstellen van rapportage voor directie en management;

  • Voorbereiden resp. samenstellen van jaarrekeningen en halfjaarcijfers;

  • Verzorging van de fiscale aangiften;

  • Diverse werkzaamheden in het kader van de maandafsluiting, waaronder het rapporteren en controleren van grootboekrekeningen;

  • Opstellen van begrotingen en het bewaken van de realisatie versus het budget;

  • Analyseren van de cijfers en het schrijven van toelichtingen voor het management;

  • Bewaken van investeringsprojecten;

  • Contacten met leveranciers (offertes, prijzen, voorwaarden).

Dit vragen wij:

Om in aanmerking te komen voor de functie van financieel-administratief medewerker dien je te voldoen aan de volgende functie-eisen:

  • HBO-diploma (of hoger) in een relevante financiële opleiding;

  • Meerdere jaren ervaring in een financieel-administratieve functie;

  • Ervaring en affiniteit met MS Office;

  • Ervaring met AFAS is een pré;

  • Je bent stressbestendig, hebt plezier in je werk, neemt graag het initiatief;

  • Uitstekende beheersing van Nederlands in woord en geschrift;

  • Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;

  • Een proactieve werkstijl en in staat de juiste prioriteiten te stellen;

  • Je werkt zelfstandig en kunt omgaan met pieken en tijdsdruk;

  • Accuraat en een duidelijke oplossings- en klantgerichte instelling;

  • Een open communicatiestijl en een gezonde hands-on instelling;

  • Sterke analytische vaardigheden;

  • Iemand die mee wil opbouwen;

  • Denkt niet in hokjes;

  • Zelfstandig om kunnen gaan met vrijheid;

  • Flexibel inzetbaar.

Dit krijg je:

  • Uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarde, waaronder een marktconform salaris, telefoonvergoeding, laptop, fitnessregeling en fietsregeling; 

  • Goede pensioenregeling; 

  • Een fulltime baan waar persoonlijke ontwikkeling en groei centraal staan; 

  • Reiskostenvergoeding; 

  • Thuiswerken (deels) is mogelijk;

  • Een werkomgeving waar diverse uitjes (vrijdagmiddagborrels, BBQ’s) georganiseerd worden, ook voor de partners.

Dit zijn wij

Met haar team van 35+ professionals bedient NLcom vele organisaties, groot en klein met oplossingen, producten en diensten op IT gebied.  NLcom is een gezonde onderneming met kantoor in Maastricht.

Wil jij werken binnen een dynamische organisatie en ben je toe aan een nieuwe stap binnen jouw carrière? Op onze locatie in Maastricht hebben wij ruimte voor een nieuwe collega! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die de passie heeft om samen een prestatie te leveren wie proactief handelt, eigenzinnig is en zijn mening geeft. De hoge kwaliteit van onze dienstverlening bereiken we door optimaal aandacht te schenken aan onze medewerkers en een klimaat te creëren waarin je je thuis voelt en waarin je alle kansen krijgt om mee te groeien en te bouwen. Wij vinden persoonlijke ontwikkeling dan ook erg belangrijk binnen NLcom en investeren daarom hier graag in. Hierbij kun je denken aan trainingen, uitwisseling van ervaringen en kennis met je collega's. Kom jij ons team versterken?

Hoe verder?

Ben je geïnteresseerd? We nodigen jou graag uit jouw cv met een motivatie naar ons te sturen. Ga naar werkenbij.nlcom.nl en solliciteer direct! Voor aanvullende vragen, neem contact op met ons via telefoonnummer 043-3500190

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.