Thuiswerken - Integratie tussen Microsoft Teams en de bedrijfstelefonie


Door corona zijn we meer gaan thuiswerken. Het blijkt voor ons heel goed te werken. Ook na Corona zullen we bij NLcom intensiever blijven werken vanaf thuis. 

Het thuiswerken willen we zoveel als mogelijk blijven optimaliseren. We vragen ons altijd af, wat er anders of beter kan. Kan onze bereikbaarheid worden verbeterd? Deze week pakken we onze Cloud telefonie oplossing aan en gaan we deze integreren met Microsoft Teams. Omdat het kan. En omdat we het nuttig en leuk vinden.  

Wat houdt de integratie met Teams in? In ons geval behouden we onze “Cloud telefooncentrale” en gaan we de Microsoft Teams client licenties van diverse collega’s hieraan koppelen. We behouden alle mogelijkheden van onze telefooncentrale en voegen er functionaliteit aan toe. Klanten merken er niet veel van, zij kunnen ons nog gewoon bereiken via de bekende kanalen, telefonie, mail, Teams etc. Voor onze collega’s wordt het handiger. Zij kunnen voor alle kantoortelefonie nu ook Microsoft Teams gebruiken (Teams op iPhone, notebook en/of tablet). Een zakelijk telefoongesprek aannemen van een klant of collega kan dus ook gewoon met je Teams software. Dat geldt ook voor het uitbellen, met Teams kun je ook een telefoonnummer bellen, via de telefooncentrale van je kantoor.

Gino de Jeu schreef deze blog op 13.07.2020.